Nyt on toinen päivä illassa jolloin en ole vetänyt savuja. Viikko sitten aloitin nikotiinilaastareilla, mutta aluksi liian heikoilla ja liian heikkona itsekin, otin ne aina kotiintullessani pois ja polttelin muutamat tupakat illalla.

Perjantaina ostin sitten lentokentältä oikean vahvuiset laastarit ja hyvin ne auttavat nikotiinin puutteseen... mutta ei niistä henkosia voi vetää. Eikä mun oikeesti tee mieli sitä tupakkaa, yäk, vaikka yli 30 vuotta poltinkin, vaan itse sitä rituaalia, tupakka-askin avausta, sytkärillä leikkimistä ja tupakin sytyttämistä ja ensimmäistä pitkää henkosta... Mä en oo vuosiin pystynyt polttaan muuta kuin Marlboro Mentol Lightia, muut mentolit on ollut liian vähän mentolin makuisia ja tavalliset light tupakit vaan maistuivat lämpimälle pilaantuneelle ilmalle suussa. Hammaslääkärikin suositteli tupakanpolton lopettamista, silloin kyllä ärsytti... Isä onnistui lopettamaan tupakanpolton sydänleikkauksensa yhteydessä - ja pystyy jopa snapsinsa ottamaan ilman tupakkaa. Hattu päästä kumarran hänelle, toivoakseni itselläni on edes hieman hänen tahdonvoimastaan.

Mä oon kyllä ihan jumalattoman härkäpäinen ihminen, mutta toisaalta mä en oo ikinä oppinu kieltään iteltäni mitään... no senhän nyt näkee päältäpäinkin, heh heh. Ihme juttu että tällaisen kropan on saanu salaatilla, hedelmillä ja muilla laihdutusvalmisteilla. Minä en oo käyttäny sokeria vuoden 1981 jälkeen, juon kevytmaitoa kahvini kanssa, käytän kasvisrasvaa tarvittaessa ja oliiviöljyä. Rakastan kaikkia hedelmiä ja tomaatteja ja kurkkua syön sellaisenaan, kuin omenaa konsanaan. Porkkanoita jaksan puputtaa ja kaalisalaattia. Eli ei se pitäis olla ruoan vika - mä voin kyllä vieläkin lyödä vetoa siitä että mun lihavuus johtuu siitä että aamulla ei ruoka maita - päivällä ei ehdi - ja illallinen on valmis liian myöhään. Syön sen lautasellisen sapuskaa ja sit onkin jo nukkumaanmenoaika. Kai sitä jo vähemmästäkin meikäläisen kroppa luulee että sitä yritetään tappaa nälkään 23.5 tuntia vuorokaudessa ja sit se pitää kiinni joka kalorista kynsin hampain. Niin juu ja takapuoli nyt on niin levinnyt ettei sitä pahemmin oo viittinyt sohvalta nostaa.

Tässä kirjoittaessahan sen huomaa mistä se riippuu ja roikkuu. Taidan lähteä saunaan meditoimaan ja yritän pitää nikotiinilaastarin vielä kiinni. Ois ainakin vähän ylpeempi olo huomisaamuna... Taidan kuiteskin jättää saunakaljan tältä illalta, toi sauna on niin uusi asia meillä etten meinannu muistaakaan että on vasta maanantai (ihan hävettää kun pistin sen kaljapullon jo pakkaseen viilenemään)

Tarttee taputtaa itteensä olkapäälle ja todeta että oon mä oikeestaan aika hyvä tyyppi, tuli nytkin sen verran naputeltua tätä tietokoneen näppäimistöä että pahin tupakinhinku meni ohi! Jippii!!!